SUOMEN KENNELLIITTO RY ON MYÖNTÄNYT EMERITUS YLITUOMARI -ARVONIMEN POHJAN KARHUKOIRAYHDISTYKSEN KUNNIAJÄSENELLE ANTERO SYRJÄSELLE

25.4.2021

Arvonimianomuksessa esitetyt perustelut:

”Pohjan Karhukoirayhdistyksen hallituksen yksimielisellä päätöksellä pyydämme anoa kunniajäsenellemme Antero Syrjäselle emeritus ylituomarin arvonimeä, kunnioittaen hänen työpanostaan niin oman rotumme karjalankarhukoiran, kuin myös kaikkien muidenkin hirvikoirarotujen, käyttökokeiden (HIRV-, HIRV-J ja KARH) parissa tehdystä arvokkaasta työstä.

Antero Syrjänen on arvostettu hirvenhaukkukokeiden ylituomari. Hän on toiminut aktiivisesti "pitkänlinjan" ylituomarina, luopuen vasta hiljattain ylituomarikortistaan.

Hän on toiminut HIRV-ylituomarina Suomenmestaruustasolla asti, vuonna 2006 karjalankarhukoirien Hirvenhaukut-ottelussa sekä vuonna 2012 suomenpystykorvien ja pohjanpystykorvien Hirviherra-ottelussa. Yleisten hirvenhaukkukokeiden ohella hän on merkittävässä määrin antanut työpanostaan alueellamme Pohjois-Pohjanmaalla vastaanottaessaan vuosien varrella lukemattomat määrät ns. kokokauden HIRV- kokeita.

Antero Syrjänen on toiminut ylituomarin tehtävässään vastuullisesti, oikeudenmukaisesti ja kannustavasti. Samalla ystävällisesti opastaen nuorempiaan sekä uusia harrastajia lajin saloihin.

Antero Syrjänen on kutsuttu vuonna 2008 Suomen Pystykorvajärjestön kunniajäseneksi. Hänelle on myönnetty myös SPJ:n kultainen tuomarimerkki vuonna 2018. Nämä kertovat Antero Syrjäsen työn laajasta arvostuksesta sekä hänen nauttimastaan luottamuksesta hirvikoiraharrastajien keskuudessa.

Ylituomaritehtävien lisäksi Antero Syrjänen on ollut viemässä karjalankarhukoiraa rotuna eteenpäin, toimiessaan aikanaan SPJ:n jalostusneuvojana. Hän on ollut vaikuttamassa asioihin myös paikallistasolla oman yhdistyksemme hallituksen jäsenenä.

Näillä perusteilla anomme Antero Syrjäselle emeritus ylituomarin arvonimeä.”

Anteroa tehdystä työstä kiittäen, ja emeritus ylituomari -arvonimestä onnitellen,

Pohjan Karhukoirayhdistyksen hallitus